onsdag 31 december 2014

Årets lista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag fyllde 39 år.
Jag började jobba hos ett privat utbildningsföretag.
Firade min farmor som blev 90 år.
Hade 80-fest med min man (jag 39 och han 41).

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger aldrig nyårslöften.
(Förra året skrev jag: Fast under 2014, ska jag lägga undan mobil och telefon mer och befinna mig mer i nuet. När jag gjort det ska jag tvinga resten av familjen att göra samma sak.) Och då kan jag bara tillägga hahahahaha.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5.Vilka länder besökte du?
Tyskland, Spanien.

6. Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Fast heltidsjobb som gymnasielärare.

7. Vad var din största framgång 2014?
Jag gick ner 18 kilo.

8. Största misstaget?
En hel del, men inget som sticker ut.

9. Har du varit sjuk eller skadat mig?
Nej.

10. Bästa köpet?
Ny tvättmaskin som tar dubbelt så mycket tvätt.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Olika renoveringsprojekt. Resor. Ettans kommande språkresa.

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Våra resor.
Våra vänner.
Mina barn.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Tove Lou "Habits".


14. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2014
I hemmet.

15. Bästa boken du läst i år?
Jag läste massor av böcker, och i år fastnade jag mest för Jojo Moyes bok "Sophies historia".

16. Något du önskade dig och fick?
I present och julklapp -ja.

17. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Var ledig.
Adventspyntade.
Hade middag för familj och vänner.

18. De bästa nya människorna du träffade?
 
Mina elever på mitt nuvarande arbete.

 

Inga kommentarer: